В рамках діяльності проекту міжнародної технічної допомоги ПРОМІС, який впроваджується за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади, було підготовлено дослідження «Стан залучення та зацікавленості в об’єднанні в асоціації представників місцевого бізнесу»
В дослідженні зазначено, що згідно досвіду провідних економік світу, мале та середнє підприємництво (МСП) є рушійною силою активізації економічної діяльності, залучення значних прошарків населення до створення і справедливого розподілу доданої вартості.
Серед низки заходів, які спроможні забезпечити формування сприятливого бізнес-середовища, важлива роль належить створенню бізнес-об’єднань.
Фактично, вони є посередниками які здатні узагальнювати, формулювати та відстоювати інтереси малих та середніх підприємців, доводити їх до відома державних структур, підтримувати постійний діалог між владою і бізнесом.
Бізнес-об’єднання покликані лобіювати інтереси своїх членів в органах влади та органах місцевого самоврядування, підтримувати вітчизняних експортерів на зовнішніх ринках, лобіювати інтереси бізнесу в уряді, сприяти розвитку коопераційних зв’язків, контролювати діяльність органів влади, реалізовувати основні засади впровадження регуляторної політики, надавати інформаційні, консалтингові послуги і таке інше.
На думку експертів, які проводили дослідження в Україні, бізнес-об’єднання неефективно виконують функцію налагодження контактів усередині функції сектору МСП, а також функції розроблення спільних стандартів діяльності та консолідації сектора довкола спільних цілей.
Існують і інші проблеми, які гальмують ефективне функціонування бізнес-об’єднань, серед яких: прагнення підприємців «виживати» подинці, не вступаючи до будь-яких утворень, використання бізнес-об’єднань як засобу монополізації певних секторів ринку великими підприємствами, надмірна політизація діяльності деяких об’єднань та інші.
В результаті проведеного аналізу сформульовані рекомендації для представників малого та середнього підприємництва щодо посилення їхньої спроможності відстоювати інтереси шляхом консолідації зусиль. Серед них такі:
- Посилити роботу в налагодженні горизонтальних зв’язків між підприємцями.
- Покращити роботу виконання функцій посередників між бізнесом та державними інституціями й органами влади.
- Набути необхідних навичок лобіювання інтересів членів бізнес-об’єднань без завдання шкоди для підприємницького середовища.
- Опанувати технології та набути належного досвіду чинення тиску на владу для досягнення необхідних результатів.
- Посилити рівень комунікації бізнес-об’єднань.
- Урізноманітнити інформаційну роботу зі СМІ шляхом проведення прес-конференцій, брифінгів, участі в телеефірах і телепередачах з метою висвітлення діяльності та відстоювання інтересів членів бізнес-об’єднань, та інші.
З повним текстом дослідження «Стан залучення та зацікавленості в об’єднанні в асоціації представників місцевого бізнесу» можна ознайомитися тут