• Перевірки бізнесу: що варто знати підприємцям

    10 лютого 2020р. в приміщенні Торгово-промислової палати України відбулося засідання Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при Торгово-промисловій палаті України у формі круглого столу на тему: “Перевірки бізнесу: що варто знати підприємцям. Порядок проведення перевірок, права і обов’язки суб’єктів господарювання”

    На засіданні було презентовано «Посібник для проходження EasyПеревірки».

    Презентована версія посібника не є фінальною, і мала мету отримання відгуків для покращення якості даного документу.

    Електрона версія Посібника була відправлена всім членам асоціації грибовиробників ГС «Укргрибпром» для ознайомлення та отримання відгуків і зауважень.

  • Державна програма “Доступні кредити 5-7-9%”

    3 лютого 2020 року, Уряд дав старт Державній програмі “Доступні кредити 5-7-9%”.
    Ця Програма передбачена для створення і розширення власного мікро- та малого бізнесу під рекордно низький відсоток —
    5, 7 або 9% на суму до 1,5 млн грн строком до 5 років.
     
    За умовами Програми можна отримати до 1,5 млн грн кредиту строком до 5 років, кредитне фінансування має бути спрямоване підприємцями-учасниками виключно на
    купівлю або модернізацію основних засобів, а також на ремонт або реконструкцію виробничих приміщень.
     
    Ставки кредитування залежатимуть від розміру бізнесу (до 25 млн грн річної виручки або від 25 до 50 млн грн) та строку його діяльності (до 12 місяців, понад 12 місяців).
    Додатково ставка кредитування знижуватиметься на 0,5% річних за кожного найманого працівника, але не менше ніж до 5% річних.
     
    Фактичне кредитування здійснюватиметься банками — партнерами Програми.
     
    Уряд очікує, що Державна програма “Доступні кредити 5-7-9%” сприятиме розширенню діяльності мікро та малого бізнесу, їхньому виходу з «тіньового» сектору економіки, створенню нових робочих місць, імпортозаміщенню та поверненню трудових мігрантів. Впровадження Програми, за дорученням Уряду, здійснюватиме Фонд розвитку підприємництва при Міністерстві фінансів України.
     
    Докладніше про Державну програму можна дізнатися на сторінці 5-7-9@gov.ua
  • Держпраці тепер може перевіряти бізнес без попередження

    Спілка підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України інформує про наступне.

    31 грудня 2019 року набув чинності оновлений порядок контролю за додержанням трудового законодавства. Новації викладені в урядовій постанові № 1132. Уже в січні Держпраці почне перевірки за новими правилами.

    Що змінилося в порядку перевірок?

    Зазначається, що у процедурі проведення перевірок не відбулося кардинальних змін. Разом з тим, тепер інспектори можуть не погоджувати зі своїм керівництвом проведення перевірки, як це було раніше. Вони просто повинні будуть внести її до відповідного реєстру.

    Позитивним  нововведенням є публікація інформації про видані інспекторам посвідчення, що дозволить перевірити перевіряючого, адже тепер у реєстрі будуть публікувати фотографії власників посвідчень.

     

    Згідно з урядовою постановою санкції за порушення трудового законодавства встановили на наступному рівні:

    • штрафи за неоформлення трудових відносин встановили на рівні 4 мінімальних зарплат (18 892 грн) за кожного неоформленого працівника після першого попередження, якщо порушення виявили повторно протягом року. За перше порушення — тільки попередження;
    • штраф у розмірі 8 мінімальних зарплат (37 784 грн) — за недопуск інспектора до проведення перевірки на підприємстві;
    • штраф у розмірі 2 мінімальних зарплати (9 446 грн) — якщо працівникам платять менше визначеного законом мінімуму;
    • штраф у розмірі 1 мінімальної зарплати (4 723 грн) — за повторно виявлені порушення інших вимог трудового законодавства протягом року. За перше порушення — попередження.

    Порядок передбачає можливість проходити до підприємців без попередження в будь-який час. Таких випадків у новому порядку передбачено 11, серед них:

    • звернення працівника, права якого були порушені;
    • рішення суду;
    • невиконання раніше винесеного приписи;
    • рішення керівника органу контролю на підставі аналізу, що свідчить про наявність неоформлених трудових відносин;
    • за інформацією Податкової служби, Пенсійного фонду, Державної служби статистики та інших державних органів.

    Раніше повідомлялося

    • 1 січня 2019 року закінчилася дія мораторію на перевірки малого та середнього бізнесу, який вперше ввели в 2014 році.
    • 17 жовтня 2019 року президент Володимир Зеленський доручив ввести дворічний мораторій на перевірки ФОПів. Відповідний указ забороняє перевіряти, чи дотримуються ФОПи порядку застосування касових апаратів.
  • Яку кадрову документацію повинен вести ФОП 191210

    ГС «Укргрибпром» отримало повідомлення від Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України про наступне.

     

    Трудове законодавство поширюється на всіх роботодавців, тому ФОП зобов’язаний вести кадрову документацію, пов’язану з оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

    Оскільки підприємці ведуть спрощений облік, то під кадровою документацією для них розуміються:

    – особисті картки працівників із таким переліком копій документів: паспорт, диплом про освіту з додатком, ідентифікаційний код, посвідчення про наявність пільг (ветерани війни, чорнобильці, інваліди), свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, фото (3×4), свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження дитини (до 15 років), медична книжка (в разі необхідності);

    – накази та заяви на прийняття на роботу і звільнення, переміщення, переведення, відпустки, додаткові відпустки, відпустки без збереження заробітної плати, відрядження, преміювання, дисциплінарні стягнення тощо;

    – книга обліку наказів, що стосуються трудових відносин;

    – журнал обліку руху трудових книжок і вкладишів до них (за власним бажанням);

    – табелі обліку використання робочого часу, графіки змінності;

    – документи, які підтверджують нарахування та виплату заробітної плати;

    – договори про повну матеріальну відповідальність;

    – договори цивільно-правового характеру, акти виконаних робіт;

    – строкові трудові договори з найманими працівниками;

    – посадові інструкції;

    – трудові договори (в т. ч. контракти);

    – графіки відпусток;

    – штатні розписи;

    – правила внутрішнього трудового розпорядку;

    – положення про оплату праці (преміювання тощо);

    – документи на проведення медогляду співробітників (за необхідності).

     

    ФОП може створювати накази в довільній формі, але із зазначенням обов’язкових реквізитів, або брати за основу чи використовувати повністю зразки, затверджені Держкомстатом: типові форми наказу про прийняття на роботу (№ П-1), надання відпустки (№ П-3), звільнення (№ П-4), табеля обліку робочого часу (№ П-5) та розрахункової відомості (№ П-6 та № П-7).