• Держпраці тепер може перевіряти бізнес без попередження

    Спілка підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України інформує про наступне.

    31 грудня 2019 року набув чинності оновлений порядок контролю за додержанням трудового законодавства. Новації викладені в урядовій постанові № 1132. Уже в січні Держпраці почне перевірки за новими правилами.

    Що змінилося в порядку перевірок?

    Зазначається, що у процедурі проведення перевірок не відбулося кардинальних змін. Разом з тим, тепер інспектори можуть не погоджувати зі своїм керівництвом проведення перевірки, як це було раніше. Вони просто повинні будуть внести її до відповідного реєстру.

    Позитивним  нововведенням є публікація інформації про видані інспекторам посвідчення, що дозволить перевірити перевіряючого, адже тепер у реєстрі будуть публікувати фотографії власників посвідчень.

     

    Згідно з урядовою постановою санкції за порушення трудового законодавства встановили на наступному рівні:

    • штрафи за неоформлення трудових відносин встановили на рівні 4 мінімальних зарплат (18 892 грн) за кожного неоформленого працівника після першого попередження, якщо порушення виявили повторно протягом року. За перше порушення — тільки попередження;
    • штраф у розмірі 8 мінімальних зарплат (37 784 грн) — за недопуск інспектора до проведення перевірки на підприємстві;
    • штраф у розмірі 2 мінімальних зарплати (9 446 грн) — якщо працівникам платять менше визначеного законом мінімуму;
    • штраф у розмірі 1 мінімальної зарплати (4 723 грн) — за повторно виявлені порушення інших вимог трудового законодавства протягом року. За перше порушення — попередження.

    Порядок передбачає можливість проходити до підприємців без попередження в будь-який час. Таких випадків у новому порядку передбачено 11, серед них:

    • звернення працівника, права якого були порушені;
    • рішення суду;
    • невиконання раніше винесеного приписи;
    • рішення керівника органу контролю на підставі аналізу, що свідчить про наявність неоформлених трудових відносин;
    • за інформацією Податкової служби, Пенсійного фонду, Державної служби статистики та інших державних органів.

    Раніше повідомлялося

    • 1 січня 2019 року закінчилася дія мораторію на перевірки малого та середнього бізнесу, який вперше ввели в 2014 році.
    • 17 жовтня 2019 року президент Володимир Зеленський доручив ввести дворічний мораторій на перевірки ФОПів. Відповідний указ забороняє перевіряти, чи дотримуються ФОПи порядку застосування касових апаратів.
  • Яку кадрову документацію повинен вести ФОП 191210

    ГС «Укргрибпром» отримало повідомлення від Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України про наступне.

     

    Трудове законодавство поширюється на всіх роботодавців, тому ФОП зобов’язаний вести кадрову документацію, пов’язану з оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

    Оскільки підприємці ведуть спрощений облік, то під кадровою документацією для них розуміються:

    – особисті картки працівників із таким переліком копій документів: паспорт, диплом про освіту з додатком, ідентифікаційний код, посвідчення про наявність пільг (ветерани війни, чорнобильці, інваліди), свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, фото (3×4), свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження дитини (до 15 років), медична книжка (в разі необхідності);

    – накази та заяви на прийняття на роботу і звільнення, переміщення, переведення, відпустки, додаткові відпустки, відпустки без збереження заробітної плати, відрядження, преміювання, дисциплінарні стягнення тощо;

    – книга обліку наказів, що стосуються трудових відносин;

    – журнал обліку руху трудових книжок і вкладишів до них (за власним бажанням);

    – табелі обліку використання робочого часу, графіки змінності;

    – документи, які підтверджують нарахування та виплату заробітної плати;

    – договори про повну матеріальну відповідальність;

    – договори цивільно-правового характеру, акти виконаних робіт;

    – строкові трудові договори з найманими працівниками;

    – посадові інструкції;

    – трудові договори (в т. ч. контракти);

    – графіки відпусток;

    – штатні розписи;

    – правила внутрішнього трудового розпорядку;

    – положення про оплату праці (преміювання тощо);

    – документи на проведення медогляду співробітників (за необхідності).

     

    ФОП може створювати накази в довільній формі, але із зазначенням обов’язкових реквізитів, або брати за основу чи використовувати повністю зразки, затверджені Держкомстатом: типові форми наказу про прийняття на роботу (№ П-1), надання відпустки (№ П-3), звільнення (№ П-4), табеля обліку робочого часу (№ П-5) та розрахункової відомості (№ П-6 та № П-7).

  • Перші редакції проектів ДСТУ для отримання коментарів

    Керуючись статтею 20 п.1 Закону України «Про стандартизацію»  та гідно з Програмою робіт з національної стандартизації на 2019 рік Громадська Спілка «Всеукраїнська Асоціація Грибовиробників» оприлюднює перші редакції проектів ДСТУ для отримання коментарів:

    — Проект ДСТУ «Гриби. Опеньки культивовані свіжі. Технічні умови» (ДСТУ опеньки),

    — Проект ДСТУ «Гриби. Шампіньйони культивовані свіжі. Технічні умови» (ДСТУ шампіньйони) ,

    — Проект ДСТУ «Гриби. Шіїтаке культивовані свіжі. Технічні умови», (ДСТУ шиїтаке)

     

     

    Для подання коментарів та пропозицій звертатись за адресою:

    Національний університет біоресурсів і природокористування України (НУБіП України), кафедра стандартизації та сертифікації с.-г. продукції

    вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, 03041;

    тел. (044) 527-82-79; факс (044) 527-82-79

    e-mail: . standardization@ukr.net

    Строк подання коментарів — 60 календарних днів з дня оприлюднення повідомлення.

  • Участь підприємців у бізнес-об’єднаннях як інструмент захисту своїх прав

    У консультативній роботі проаналізовано, як бізнес-асоціації допомагають українським підприємствам захищати їхні права і які проблеми при цьому виникають.

    http://www.ier.com.ua/ua/publications/consultancy_work?pid=6242&fbclid=IwAR0FTvxVSPZLhlR1eHvNURXNUVZZ-WzHKpZc-6lMO4aBm9JVHiEhof3wUKQ